onsdag 24. oktober 2012

Coleslaw

Mamma laget ofte italiensk salat (eller coleslaw) når jeg var liten og jeg hadde helt glemt hvor utrolig godt det er! Jeg fant ut at jeg skulle lage Coleslaw når jeg skulle teste ut den nye Hvit&Luftig majones fra Mills og hadde en halvspist kål som enten måtte spises eller kastes. Med økologiske gulrøtter, sitron og pepper er dette en frisk og fin salat som kan brukes til ALT!


Rå grønnsaker er supersunt, det sies at folk som spiser salat med rå grønnsaker hver dag, har et svært høyt innhold av vitaminene A, B6, E og folinsyre i blodet, samt av flere forskjellige karotenoider, se artikkel her. 


Må sies at min Coleslaw er hakket bedre enn mammas, antakelig på grunn av Hvit&Luftig majones fra Mills som er på nivå med Hellmans, kanskje bare med litt mindre eddik i. Har man tid til å lage hjemmelaget er det toppers, men med dårlig tid blir det ofte vanskelig. Jeg spiser denne på lavkarbo knekkebrød, til omelett, til cake, til middag, for tiden til nesten ALT!



Bon appétit!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar