tirsdag 9. august 2011

Økologisk feta gjør underverker....

.... for denne lunsjen. Jeg laget røren til disse lappene i går kveld. Da spiste jeg de til kveldsmat med nøtter og yaconsirup, i dag tidlig ble lappene frokost til lille Tarzan og så endte de opp som lunsj til meg idag :=))


Røren er en blanding av oppskrifter jeg fant hos Kjernesunn Familie og "Frokost" av Camilla Jensen. Jeg tok to egg, blandet de med bokhvetemel til det ble en ganske tjukk røre, tilførte det jeg hadde av kokt quinoa (tipper det var 2 dl) og spedde ut med rismelk til det ble en god og tjukk "svelerøre". Videre hadde jeg i 1 ts bakepulver, 1/2 ts natron, 1/2 ts kardemomme, 1/2 ts kanel, 1/2 vaniljepulver og 1/2 havsalt.


Lappene stekte jeg i kokosolje. Tre lapper, økologisk feta, masse tørristede nøtter, agavenektar/yaconsirup, pepper og basilikumblader ble en nydelig lunsj! Med en stor kopp med te selvfølgelig. Hadde litt estragon også som jeg drysset over etter at bildet ble tatt. Føler at jeg kommer til å få dilla på disse lappene....!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar