lørdag 20. august 2011

Kjernesunn aperitif

Mamma og pappa er på besøk i Oslo og da fikk jeg endelig tid til å lage denne deilige apéritif'en uten en vill liten Tarzan som er klar til å sabotere enhver aktivitet på kjøkkenet..   


Egentlig er det ikke noe komplisert; jeg brukte denne pizzadeigen, kjevlet/presset deigen ut slik at den ble flortynn og satte den i ovnen.  I mellomtiden blandet jeg presset hvitløk, hakket rosmarin, grovt havsalt og nykvernet pepper med olivenolje. Når stykkene hadde stått en ti minutters tid, tok jeg de ut og helte oljeblandingen på med t-skje. 5 minutter etterpå var de fiks ferdige!


Serverte stykkene med iskald, nydelig eplemost kjøpt i Sverige. Fikk servert "Kullamust" første gang i min lille nevø's navnedagsfeiring og ble hekta! Denne er med eple og kanel.


Nå kan jeg ikke skrive mer, for nå er det Amandapris-utdeling!!

2 kommentarer:

  1. Mmmm! Ser kjempegodt ut! Skal spare denne oppskriften og prøve den ut.

    SvarSlett
  2. Jeg har tenkt å prøve den med masse stekte kantareller, det må smake nydelig!

    SvarSlett