tirsdag 28. juni 2011

Mye næring - nå!

De siste nettene har vært skikkelig crappy - det har vært helg, jeg har lagt meg sent og ikke fått sove. Når jeg endelig har fått sove har det vært en urolig søvn der jeg har våknet flere ganger og vært lys våken klokken fem. Jeg har en teori om at det rett og slett skyldes at jeg har vært som barna - overtrøtt! Som jeg har skrevet før, legger jeg meg rundt kl 22 og sovner før kl 2230, føler jeg at jeg får en dyp og rolig søvn. Så ikveld blir det tidlig til sengs igjen. Bare for å ha sagt det; jeg mener ikke at det ikke kan være unntak for eksempel i helger og ferier, men med en liten en som våkner tidlig og som holder det gående ganske tett uansett hvilken dag det er, tror jeg at det er viktig å ta seg inn på natten i en periode.

I tillegg til en crappy natt, har jeg i dag hatt en vill og gal liten tarzan som ikke ville sove som planlagt når mamma skulle til fysioterapi og som derfor stod og grein ved siden av benken og på toppen av det hele hadde jeg en rørlegger hjemme som ringte hele tiden for å informere meg om at alt han forsøkte til slutt ikke fungerte. Pigge opp gulvet snakket han om siste telefonsamtale. Buhu!

Så når jeg kom hjem fra fysio, måtte jeg ha næringsrik mat - med en gang!
Hva er da bedre enn bønner?


Proppfulle av proteiner, kostfiber og en god kilde til kalsium.
Jeg varmer de i en kasserolle med grovt havsalt, nykvernet pepper og olivenolje. Hadde jeg hatt frosne erter, hadde jeg nok slengt de oppi også. Så tok jeg grønnsakene fra middagen i går - gulrøtter, brokkoli og sukkererter - sammen med tomater, avokado og masse basilikum. Og vips - lunsj!  


Den deilige lunsjen skal selvfølgelig avsluttes med verdens beste Bounty! Se oppskrifter her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar