lørdag 18. juni 2011

Me too want Bounty!

Nå blogges det om Bounty overalt og da fikk jeg også lyst på Bounty! Oppskriften fant jeg hos Camilla Pihl som fant den hos Cecilie (Fristende lavkarbo)... og så modifiserte jeg litt etter at jeg fant enda en oppskrift hos Gimle Parfymeri....


Modifikasjonen handlet om søtning. Nå har jeg prøvd å søte både med agavesirup og honning. Begge deler smakte godt, men jeg synes kanskje at honningen ble litt vel fremtredende på smak og tenker neste gang å teste sukrin.


 Jeg falt for fristelsen å bruke Cloetta sin sukkerfrie (søtet med maltitol - good stuff) melkesjokolade - uffameg!, men om du prøver å unngå melk (som meg - hahahaha!) er det nok best å bruke mørk sjokolade som beskrevet i alle oppskriftene som jeg viser til :=))) Cloetta sukkerfrie sjokolade er kjøpt hos Rema.


Og så har min kjære mamma nettopp vært på besøk og ble helt oppgitt over mangelen på kopphåndduker her i huset.... Jeg synes alltid det er kjedelig å kjøpe saker fordi jeg er nødt, derfor ble gleden stor da vi fant disse fra Bungalow! Er ikke de nydelige? Vi fant dem hos Rafens i Markveien og de hadde mange vakre mønstre. Blir rett og slett glad av å se på de!! 

3 kommentarer:

  1. Ser lekkert ut ;) Jeg har også hatt lyst til å lage det, men har ikke former.

    SvarSlett
  2. Trenger ikke former, jeg har til og med brukt små oppbevaringsbokser i plast

    SvarSlett
  3. Jeg laget en variant av et godteri jeg fant i boken Kjernesunn mat. Det smaker veldig likt bounty!

    Brukte 250 g. økologiske dadler (tørket)
    2 ss økologisk kokosfett
    4 ss kakao
    og spedde ut med litt økologisk rismelk (par desiliter...)

    Blandet i kjøkkenmaskin til det blir en seigmasse. Smurte det flatt utover på bakepapir, strødde kokos over og la i fryseren.

    Tar opp når søthungeren melder seg og skjærer ut noen firkanter. Mmmm! :)

    SvarSlett