onsdag 29. juni 2011

Mangosmoothie


Jeg er et vanemenneske. Når jeg finner musikk jeg liker, kan jeg finne på å høre på kun den ene plata i et helt år. Jeg har vært innom 2PAC, Lauryn Hill, Bjørn Eidsvåg og Thomas Dybdahl. Nå er det Stan Getz og Chet Baker. Heldiggriser som for en gangs skyld kan holde hverandre med selskap. 

Nå har jeg i laaaaang tid laget den samme smoothie hver morgen. Eller det vil si, sjonglert mellom blåbær, jordbær og bringebær. Men nå føler jeg at det jammen er på tide å lage noe nytt! Selv om det sitter langt inne..... Litt som når jeg skal på restaurant, jeg VET jo at Delikatessen er superbra, utrolig kjedelig å bli snytt for den opplevelsen. Men når det er sagt, er jeg den første til å prøve ALT nytt jeg kommer over. Det er bare det at når jeg finner noe jeg synes er optimalt finner jeg ikke noen grunn til å bytte det ut.

I går prøvde jeg for eksempel å lage en grønn smoothie med frosne erter, agurk og grønn paprika. KJEMPESKUFFET. Jeg følte meg såååååå snytt for min deilige morgensmoothie....!! 

Men i dag laget jeg mangosmoothie og DEN var nydelig!! Lille Tarzan skrek etter mer :=)))) 


Til 2 (og en halv person :=)))
1 mango i skiver (dagen i forveien hadde jeg skåret opp og fryst 2 mango).
1 banan i skiver
1 ss Lucuma 
1 ss Lecithin 
1 ss chia frø som jeg knuste i en morter (vanskelig, men når du kjenner oljelukten er det ok)
2 ss linfrøolje (fra Meny)
2 ss kokosolje (fra Meny)
Masse sitronmelisse
Rismelk til det dekker helt (jeg bruker den som er beriket med kalsium. Rismelk finner du så og si over alt)

                                                                       Bon appetit!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar