tirsdag 31. mai 2011

Muffins som mat

Jeg synes alltid det er litt vanskelig å planlegge all maten som skal fortæres i løpet av en dag, i sær siden min begynner klokken halv seks og ikke minst siden jeg trener. Jeg spiser med 3 timers mellomrom og det vil si at det blir en 5-6 måltider per dag! Dagen starter med smoothie kl 07, kl 10 spiser jeg ofte en frokotto (fra boken til Camilla Jensen om Frokost), og så må jeg ha noe rett etter trening rundt 13 før jeg drar hjem og spiser en salat/ risgaletter/müsli kl 16 og deretter er det middag rundt 19. Puh!

Tilbake til det jeg må ha når jeg er ferdig på trening ca kl 13.. Nå for tiden spiser jeg muffins. Nemlig disse ikke bare tilsynelatende grove muffinsene :=)))


Jeg måtte le litt når jeg laget røra fordi der endte med at jeg mistet kontrollen og puttet oppi mye snåle saker. Jeg ble litt revet med tror jeg...!
Men grunnoppskriften er ikke så tulen:

3 dl mel (jeg blandet bokhvete, grovt maismel og fullkornsrismel)
1 ss bakepulver
2 ss hemp proteinpulver
1 ts natron
1 ts kanel
1 ts carobpulver
Eggerstatning (jeg blandet alt - linfrøene inkludert)
2 modne bananer
litt himalayasalt
eplebiter for å få de litt søtere
rismelk til røren er litt tjukk, men fortsatt langt ifra deig

Ovnen på 180 grader og vips 20 minutter etter var i hvertfall mine muffins klare :=)))

Jeg frøs ned flesteparten av de og hver morning tar jeg nå ut 3 stk. Når jeg da skal spise de etter trening er de myke og gode og nydelig med en rykende varm te fra min travel mug.


Jeg har nettopp investert i silikonformer fra Jernia til 79 kroner. Jeg liker de klare fargene :=)) Tipper lille Tarzan kommer til å digge disse om noen år.

2 kommentarer:

  1. Takk for tips ang silikonformer på jernia! Har lurt på hvor alle får tak i de hen... :)

    SvarSlett
  2. Mm, de så nydelig ut. Kanskje jeg må lage meg en batch i morgen? Begynner og bli så matlei, så er vell kjekt og ha noe som ser ut som kake, men likevell er frokost:)

    SvarSlett