søndag 8. mai 2011

Dagens frokost - risgaletter fra Urtekram med pesto



Fant plutselig ut her en dag at jeg ville spise glutenfritt igjen og det er jo en utfordring for å si det mildt. Hva spiser man da?? Og det være enkelt, ellers får jeg det ikke til. Fikk boken "Frokost" av Camilla Jensen til bursdagen min i forrige uke, men har ikke hatt tid til å se ordentlig på den enda. Har derimot lest litt i den og det ser ut til at hun har noen gode tips til enkel frokost. Må se nærmere på den! Nydelig er boken ihvertfall :=)))
Har mange ganger kjøpt risgaletter (fullkorns) fordi de skulle være så sunne, men til min store irritasjon har de alltid bare blitt stående urørt. Helt til jeg fant disse hos Rema 1000! De har en helt annen konsistens enn de andre fullkorns risgalettene, de er luftige og de metter. Dessuten er de saltet med himalayasalt som visstnok ikke kan overdoseres :=)


Man kan smøre de med majo aller pesto. Og spise de med avokado, egg eller skinke, agurk eller tomat og spinat på toppen.


Bon appetit!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar