søndag 15. mai 2011

Bedre enn sovemedisin....

...... men like vanedannende! Jeg ligger på shaktimatten min hver kveld. Jeg sovner på den.



Første gang jeg brukte Shaktimatte (spikermatte), var det selvfølgelig litt vondt, men samtidig var det den aller beste gangen. Det er en helt vill opplevelse når endorfinene starter å strømme rundt i kroppen etter cirka 20 minutter. Det føles som om alle spenninger bare slipper.


Det er rart hvordan man blir vant til både smerten og effekten etter hvert. Opplevelsen er ikke like intens som første gang. Likevel er det blitt en vane jeg ikke greier meg uten. Har jeg ikke lagt på matten på en uke, kjenner jeg det - både på kroppen og humøret.


Jeg har nå i tillegg investert i en for nakken. Jeg synes at den kunne vært utformet litt annerledes, den rekker på en måte ikke over alle viktige trigger punkt på hode og nakke, men den fungerer. Heller denne enn ingen!

Savner du en massør hjemme, anbefaler jeg disse to skjønne og medgjørlige, men hardhendte kompisene på det varmeste :=)

4 kommentarer:

  1. Åhhh! Det er det lenge siden jeg har brukt... Nå får jeg "tørke bort støvet" og legge den klar på sengen til i kveld så jeg ikke glemmer det:-)
    Fortsatt fin dag fra Randi

    SvarSlett
  2. Jeg og mannen elsker matta vår! Og det aller beste er når man ikke har brukt den på en stund, for da får man liksom et sterkere rush når man først legger seg nedpå. Jeg kan ikke bruke den nå, da jeg er gravid, og det er så trist! For det er nå jeg trenger den mest :( Jeg er veldig usikker på hvorfor, så jeg har mailet de som distribuerer den og venter på svar. Kan liksom ikke forstå at det ikke skal være bra for meg :/

    SvarSlett
  3. Dette er vel noe for meg.. Skulle ha hatt den nå etter en veeelidig lang og hektisk dag.. Veldig vond å ligge på da?

    SvarSlett
  4. Forunderlig lite vondt med tanke på at man ligger på 600 spikrer og lover at følelsen av smerte går fort over :=) Tror de fleste som begynner med matta blir hekta, se bare hva Anja og Randi skriver!

    SvarSlett