onsdag 27. april 2011

Vafler uten sukker, hvetemel og melk



Vi har ikke vaffeljern hjemme i Oslo, så når jeg var på hytta var jeg ikke sen om å slenge sammen ei vaffelrøre! Med en tenåring i huset, er det egentlig en skam å ikke ha vaffeljern....



Siden jeg sjelden bruker oppskrift, lister jeg opp ingrediensene jeg brukte:
Byttet ut sukkeret med dadler og laget eggedosis. Brukte så jyttemel istedet for hvetemel, men om man ønsker den økologiske varianten kan man blande bokhvete, mais og rismel eller rett og slett bruke en av delene. Jevnet ut med soyamelk, men rismelk kan også godt brukes. Og så hadde jeg kokosolje i og litt havsalt. Nydelig spør du meg!


Vaflene ble med på piknik på Brunsteinen i Norddalen :=))

3 kommentarer:

  1. Gluten, sukker og melkefrie vafler er MYE bedre enn de vanlige vaflene som ligger som sement i magen i mange timer etter fortæring :-)

    SvarSlett
  2. Gud, jeg har nettopp oppdaget at jeg har fått kommentarer :=)) Det var koselig.
    Enig! Disse er i tillegg så sunne at de kan spises til frokost og så bruker jeg de til niste til minstemann istedet for brødmat som han bare er passe fornøyd med.

    SvarSlett
  3. Åååh, de ser nydelige ut! Jeg har ikke prøvd meg på vafler etter at jeg blei glutenfri, men det må jeg visst, hehe. ;)

    SvarSlett