tirsdag 26. april 2011

Syltetøy uten sukker


Påsken feiret vi på hytta innerst i fjorden på Sunnmøre der de dyrker de deiligste og største bringebærene jeg noensinne har smakt. I fjor kjøpte vi ett brett med korger som vi frøs ned og som vi nå brukte til å lage bringebæris og bringebærsyltetøy.

Syltetøyet er enkelt å lage; jeg lot en korg med bær småkoke sammen med 2 myke dadler som jeg kuttet opp i småbiter. Når massen var passe seig, satt jeg syltetøyet i kjøleskapet og vips - så hadde vi nydelig bringebærsyltetøy resten av påskeuken!




 "Elvestua" i skjønne Norddalen.........


3 kommentarer:

  1. Så LURT med dadler!!! MÅ testes :) Lurer på hvordan epler med litt dadler smaker......

    SvarSlett
  2. Hei! Så fin blogg du har!! Og SOM jeg skulle ønske at jeg elsket smaken av kokos!! Jeg prøver gradvis å venne meg til den, for man må jo liksom like kokos når man lever kjernesunt og bruker kokosolje til "alt". Så du er HELDIG!! ;D

    SvarSlett
  3. Tusen takk for skryt om blogg :=)) Kokosoljen er okei å venne seg til, men som du ser i bloggen min, har jeg begynt å sukre mer og mer med dadler istedet for det som tanken bak denne bloggen var, nemlig å sukre med kokosmelk og kokosmasse.
    Dadler og epler er sikker nydelig som syltetøy, kanskje med litt kanel...?

    SvarSlett