lørdag 2. april 2011

Sunne valg


Ifølge den fransk–amerikanske legen og hjerneforskeren David Servan–Schreiber skyldes økningen i krefttilfeller først og fremst påvirkninger fra miljøet og maten vi spiser, se artikkel i aftenposten: http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/article3872060.ece
Han er ikke den eneste som mener det og siden jeg ikke har noe problem med å integrere matvarene i kosten som er nevnt i artikkelen, skal jeg sørge for å få flest mulig av disse inn i munnene jeg har å mette i dette huset - hver dag!



Urter er en av matvarene som franske Dr. Servan-Schreiber anbefaler. Jeg bruker urter hver dag, sitronmelisse eller pepperminte i min smoothie, basilikum på skiva sammen med majones, pesto, avokado og salat. Gressløk på middagsmaten.... 

Her er et utdrag fra en annen artikkel med Dr. Servan-Schreiber, publisert i the Huffington Post: 
2. Adding anti-cancer foods: including in our diet every day, three times a day, foods that help fight cancer. Such as anticancer herbs and spices (green tea, turmeric, ginger , thyme, rosemary, mint, basil, sage), omega-3 rich foods (salmon, sardines, mackerel, walnuts, green vegetables), cruciferous vegetables (broccoli, cauliflower, cabbage), garlic, onions and leeks, red berries, plums, blueberries for dessert, dark chocolate (more than 70 percent cocoa), and even a little bit of red wine.

Jippi! Red wine - igjen :=)))))))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar