lørdag 30. april 2011

Noen laster har man da....

.... og min er SALT!


Da vi var på hytta i Norddalen nå nettopp slo det meg at jeg for en gangs skyld ikke hadde den konstante craving på sukker som jeg alltid har hatt ved høytider. Vanligvis ville jeg spist så mye godis at jeg ville følt med fyllesyk dagen etter og gått med konstant dårlig samvittighet, i tillegg til å helt miste selvtillit fordi jeg hver eneste morgen ville bestemt meg for at i kveld - da skal jeg ikke røre godis! Og så ville jeg selvfølgelig falle for fristelsen når kvelden kom... Men denne gangen - NADA! Det var så vidt jeg rørte kokoskulene mine. For en befrielse!

Det er ikke ofte jeg faller for fristelsen å spise noe annet enn kjernesunt, men en last tipper jeg at jeg ikke kommer til å kvitte meg med og det er SALT. Chips og peanøtter sammen med et glass rødvin er så utrolig DIGG at jeg ikke gidder å kvitte meg med den heller. Jeg velger Sørlandschips med havsalt fordi de kun inneholder poteter eller peanøtter, vegetabilsk olje og havsalt. Føler at det er sunnere, men aner ikke om jeg har rett. Velger man paprika for eksempel, har man sukker og mye annet stasj og DET er jo ikke nødvendig.
Nå er det lørdag og da skal jeg jammen kose meg med Sørlandschips og et glass rødvin mens jeg lager maten. God lørdag!!

3 kommentarer:

  1. Spiser man sunt til vanlig er det helt i orden å skeie ut av og til - så lenge det er av og til...! ;) Men jeg tror det er lurt å spise noe salt, ikke noe med sukker (jeg har problemer med å slutte å spise sukker når jeg først har begynt...) :)

    SvarSlett
  2. Salte sørlandschips er en av mine største laster også, hehehe. ;)

    SvarSlett
  3. Enig, jeg er mer redd for sukker enn for salt fordi man ikke blir hekta. Og fett er jeg overhodet ikke redd for, rett og slett fordi jeg ikke er eksponert for den verste typen fett gjennom å leve kjernesunt.

    SvarSlett