tirsdag 12. april 2011

Mat mot migrene


Jeg har vært plaget av migrene og hodepine i mange år uten å ha fått noe hjelp av medisiner. Så dumpet jeg tilfeldigvis over en bok av professor Rodolfo Law som mener at migrene utløses av blodsukkersvingninger. Dette er garantert ikke en anerkjent bok i medisinske miljøer, men hva gjør vel det om det hjelper? Han anbefaler blant annet å kutte ut sukker og hvetemel og det var faktisk etter denne lektyren jeg begynte å kutte ut disse produktene. Og man kan si at det var starten på denne bloggen for mange herrens år siden. Jeg er fortsatt plaget av hodepine, men migreneanfall kan jeg faktisk ikke huske sist jeg hadde :=))))

Her er to artikler blant en hel mange om temaet:
http://www.matoghelse.no/helse/2006/05/20/kuttet-ut-sukker---ble-kvitt-migrene.aspx
http://www.lommelegen.no/505989/blodsukker-migrene-og-sothunger

La meg presisere at jeg ikke tror mat alene hjelper. Men jeg personlig tror at en kombinasjon av mat, trening og mental helse (stress ned!) er nøkkelen. Så er det opp til deg som er plaget med migrene å vurdere om kanskje det kan passe deg også.

1 kommentar:

  1. Det er sikkert mange ting som kan utløse migrene. Har en venninne som sluttet med egg med den virkningen at 25 år med MYE migrene anfall ble borte (tre dagers anfall som regel). Dette gjelder ikke bare egg, men også eggepulver samt matvarer som inneholder spor av egg. Anbefaler å prøve dette for de som er plaget.

    SvarSlett