mandag 4. april 2011

Gulrotpuré - passer til alt!

Jeg er så utrolig glad i gulrotpuré og med en liten beibiTarzan på snart året i huset, passer det helt ypperlig! Og siden det er så lett å få tak i økologiske gulrøtter - blir det til at jeg foretrekker den grønnsaken fremfor mange andre.


I tillegg er det superenkelt å lage. Og kan brukes til alt fra fisk til lam og kylling. Kok gulrøttene (for all del ikke ihjel!), ha i salt og nykvernet pepper og en slant med olivenolje og kjør alt til en jevn blanding med stavmikseren. Av og til blander jeg med litt søtpotet og hvitløk, det smaker også fortreffelig!

3 kommentarer:

  1. Yummi- dette klarer jeg og. Skal jo begynne å lage mat til minsten også snart!

    SvarSlett
  2. Her var det fine, fristende oppskrifter. Yummy!

    SvarSlett
  3. Hahah! Så bra :=))) Egentlig er det ikke så kompliserte oppskrifter jeg har her, jeg har rett og slett ikke så mye tid lenger. Målet er jo to simplify my life!

    Takk Fragola :=)

    SvarSlett