fredag 22. april 2011

Giftfrie skjønnhetsprodukter



For noen år siden leste jeg boken til franske Dominique Loreau om det enkle liv. Hun tar for seg hva man egentlig trenger, blant annet på badet, kjøkkenet og i klesskapet. Jeg ble umiddelbart inspirert til å kvitte meg med alle mulige flasker og kremer og dill og dall på badet mitt, men det er først nå jeg har greid det!! Gode gud, hvor mye rart man har i skuffer og skap... 

Loreau mener at man trenger kun en god olje til all kroppspleie; som erstatning for ansiktskrem, body lotion, sminkefjerner (som rensemelk bruker hun aleppo såpe), til hårtuppene og som hårkur. Jeg har valgt økologisk mandelolje fra Rømer og har parfymert oljen med noen dråper ren lavendelolje. Jeg bruker også oljen til badevannet og til ansiktsskrubb (som jeg skal skrive om senere). Og siden jeg ikke tåler parfyme er den perfekt som erstatning takket være dråpene av den velduftende lavendeloljen..... 




Men med en liten ettåring i hus og alt av bleieskift som følger med, må jeg ha fuktighet hver gang jeg vasker hendene. Eos sin bodylotion med pumpe er praktisk og lukter nydelig! 



Jeg har fylt min egenkomponerte olje i en gammel flaske jeg hadde fra ZenzTherapy. Den har pipette og fungerer helt toppers! ZenzTherapy sine produkter er for øvrig også økologiske og tipp topp. Eneste hake er prisen.... Min egenkomponerte olje er mye, mye billigere!

Og det mest fantastiske er at dette garantert er GIFTFRI kroppspleie, ref Schrødingers katt:

5 kommentarer:

  1. Flott blogg! Takk for at du linker til meg! Har lagt til link til deg fra min også :)

    Ha en fortsatt fin påske!

    SvarSlett
  2. Spennende innlegg :) Hvor kjøper du Eos? Tror jeg har sett det før et sted,men husker ikke hvor :P

    SvarSlett
  3. Jeg er imponert! Alt du kan da!

    SvarSlett
  4. Hehehe, takk det samme flottekort :=)))

    Eos fant jeg nå sist på Vita. De har også fått inn en økologisk serie med pleieprodukter som heter green days eller noe i den duren som virker superbra!

    SvarSlett
  5. Bare hyggelig Helen. Jeg er jo inne på alle bloggene på siden her hver dag. Enkel måte å ikke gå glipp av noe som helst :=)))

    SvarSlett