søndag 17. april 2011

Eplekake uten sukker og hvetemel......

....... eller ihvertfall "smaken av eplekake".....


Jeg elsker enkle og gode oppskrifter - da får jeg mer tid til lille Tarzan. Denne oppskriften er virkelig kjempekjapp!


Skrell masse epler (og/eller pærer), skjær i båter og legg i ildfast form. Dryss over med sukrin, kanel og havsalt. Og litt kokosolje eller rapsolje. Stek i ovn ved 180 grader til de er bløte og brune. På slutten av steketiden kan man godt drysse litt kokosmasse over.. Har vi gjester, serverer vi gjerne eplene med vaniljeis eller vaniljeyoghurt for de som spiser melkeprodukter. Men jeg synes de er tipptopp helt alene!


Pynt gjerne med litt sitronmelisse eller mynte....


2 kommentarer:

  1. Det skal jeg lage meg i morgen! Hadde helt glemt av eple med kanel osv på, det hørtes nydelig ut.

    SvarSlett
  2. Det smaker nydelig. Og jo lenger de står, jo mer karamelliserte blir de. Og det slår meg hver gang at jeg aldri lager NOK!

    SvarSlett