torsdag 24. mars 2011

Healthy sweets anyone?


Mine favorittsjokokokoskuler! Mannen i huset klager når vi ikke har en boks i kjøleskapet - han elsker å mumse på disse sammen med en kopp rooibos te etter middag.


Jeg bruker sjelden nøyaktige oppskrifter, men har du boken Kjernesunn familie eller Salig blanding finner du lignende oppskrifter. Jeg bruker en håndfull mandler - kanskje litt cashew om jeg ikke har nok mandler -, en håndfull dadler og kjører de til en jevn masse i kjøkkenmaskinen. Litt himalayasalt og en skvett kaffe, så kjører jeg på med 1-2 spiseskjeer kakao, gjerne raw cacao, og fyller på med kokos til jeg får den konsistensen jeg ønsker. Og så ruller jeg til slutt de deilige kulene i kokos. Delicious!

1 kommentar:

  1. Disse så fantastisk gode ut! Pleide å være en skikkelig godtegris før, men etterhvert som jeg har lært mer om hva industrimat inneholder og hva det gjør med kroppen, har jeg mistet lysten på kjøpegodteri...

    SvarSlett