tirsdag 22. mars 2011

Endelig klar for greens!



Jeg har en stund hørt snakk om superfood og greens og når jeg så denne freshe boksen med hvetegress i en helsekostforretning i Ålesund, skjønte jeg at tiden var inne for å teste. Det eneste jeg kan si hittil - jeg ønsker å tro at det har med at jeg kun har gått på dette i 14 dager -  er at jeg føler meg vanvittig sunn. 1, fordi det smaker så sunt og 2, at jeg går på do 2-3 ganger per dag! Og da har i grunnen hvetegresset levd opp til forventningene her i gården :=))))))))

Men Bio-Life hvetegress skal visst ha andre fordeler enn de jeg foreløpig har latt meg begeistre av:
• Styrker immunforsvaret og er en naturlig energikilde
• Rik på fiber for fordøyelsen
• Rik på naturlige vitaminer, mineraler og antioksidanter.
• Har høyere næringsinnhold enn vanlig hvetegress.
• Inneholder 80 % hvetegressspirer med 20 % hvetegress saftpulver
• Rik på betakaroten, Vitamin C, Folinsyre, Vitamin K og kalium
• Inneholder mer jern enn 30 gram spinat.
• Er basedannende og balanserer kroppens Ph.
• Produseres uten magnesiumstearat og stearinsyre for bedre opptak og utnyttelse.
• Innholder ikke gluten, sukker, melk/ laktose eller syntetiske konserveringsmidler.
Listen er hentet fra Bio-Life sine nettsider:
Å lese boken Supermat som jeg har snakket om tidligere, gjør forresten at jeg blir enda mer gira på greens. Nå tror jeg tiden snart er inne for å prøve Spirulina!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar